17 Ağustos 2012 Cuma

TFF'NİN "DİNİ BAYRAM KRİTERİNE" DAİR...

     Spor Toto Süper Lig ve alt liglerimizde futbol bugün kaldığı yerden devam etmeye hazırlanıyor.Tüm taraftarların sabırsızlıkla beklediği bu sezon açılışında öncelikle bütün takımlara başarılar diliyor,güzel bir sezon olmasını bekliyoruz.Biz de tabi ki şimdiden yazacağımız yeni yazıların heyecanını duyuyoruz.Bugün değişik bir konu ile karşınızdayım.Hazır ülkemizdeki futbolun başlangıcındayken bende buna dair konuşmak istedim.

     TFF adı üstünde Türkiye'deki futbolun patronudur.Yani bu halkın değerlerine,inançlarına ve hassasiyetlerine göre futbolu düzenleyen mekanizmadır.Bugün günlerden 17 Ağustos 2012 yani mübarek Ramazan ayının sondan bir önceki günü ve ayrıca ligin de başlama tarihi olarak gözüküyor.Türk toplumu genel olarak Müslüman bir toplumdur.Ramazan ayı boyunca oruç tutar, ibadetini yapar ve bayramı bekler.Arefe günü hummalı bir hazırlık vardır.Ertesi gün, bayramın 1.günü insanlar akrabalarına gider ve ziyaretler yapılır,dostlarla gezilir,sohbet edilir, çoğu zaman akşam yemeğine bile kalınır.Yani sizinde iyi bildiğiniz gibi bu iki gün Türk toplumu için çok yoğun geçer.

     Çok sevdiğim internetimin ve klavyemin başına geçip de TFF'nin internet sayfasını açınca gülsem mi ağlasam mı bilemedim.1.hafta fikstürü diye karşıma çıkan sayfada duyarsızlık gördüm.İlk olarak arefe günü hemde sıcak havada saat 17.00'de Karabük'te Trabzonspor maçı vardı.Akşam 21.45'te iki maç daha var.Sonra bayramın 1.günü erken başlıyoruz ; 20.00'de Kayseri ve Olimpiyat stadındayız.Gece 21.45'te Mersin Tevfik Sırrı Gür stadındayız.Daha da sonra bayramın 2.günü 19.30'da Ankara'dayız ve 21.00'de de TT Arenadayız.Sonunda fikstürümüz bitiyor ama yani bende bitiyorum.

     Federasyon yetkilileri sanırım ya bu ülkede yaşamıyorlar yada yönetmekte yeteneksizler.Bayram haftasında ligi açmak zorunda mısınız? Bütün tarihler doldu da bu haftayı mı buldunuz? Çoğu taraftar grubu deplasmanlara gidiyor ve bu insanlar bayramda ya ailelerinden uzak kalacak yada takımlarını yalnız bırakmanın üzüntüsünü yaşayacak.Benim ağırıma giden şey aslında kendimize değer vermememizdir.Getirdiğimiz yabancı futbolcuların Noel tatilleri var diye saygı gösterip ligin ilk devresini erken bitiriyoruz, sonrada dini bayramımıza değer vermeden ligi açıyoruz.Yabancıların da bayramına saygı duyalım ama biraz da kendimize bakalım ne olur.Ayrıca futbolcuların,teknik ekibin,hakemlerin ve stadyum görevlilerinin ailesi,bayramı yok mu? Kendimizi robot gibi yapıp işi profesyonelliğe vuralım ama başkasının bayramı olduğunda duygularımız devreye girsin.Bunu ben kabul etmiyorum ve herkese saygı gösterilsin istiyorum.Slogan da "şeker gibi başlangıç" olarak söylendi.Sanki tadından yenmeyen,herkesin şampiyonluğa oynadığı ve dünyaya sattığımız ligimiz var.

     Belki lig başlangıcında olumsuz bir konudan dem vurdum ama bu konu beni gerçekten üzüyor.Kendi toplumumuza yaptığımız duyarsızlığı ve düşüncesizliği bitirmeliyiz.Hepimizin ailesi,dostları,inançları ve değerleri var.Hristiyan bir toplum,Noel'de lig açmazken biz neden Müslüman olarak kendi dini bayramımızı sırf 1 hafta lig geç açılacak diye sık boğaz ediyoruz.Tüm Müslüman aleminin Ramazan bayramını mübarek ederek yazıma son veriyorum.SAYGILARIMLA...

1.hafta fikstürü hakkında ayrıntılı bilgi için ; http://www.tff.org/default.aspx?pageID=600&ftxtID=10573  adresini ziyaret edebilirsiniz...
             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için değerlidir, düşüncelerinizi yorum şeklinde paylaşabilirsiniz.

Google hesabınız yok ise, yorumlama biçimi bölümünden "Adı/URL" seçeneği ile yorum bırakabilirsiniz.