20 Mayıs 2012 Pazar

BANK ASYA PLAYOFF'UNUN TRİBÜNLERİ...

     Bu sene Bank Asya Playoff'unda 3 şehir takımı ve bir de semt takımı mücadele veriyor.İlk maçlar oynandı ve Adanaspor evinde Rizespor'u 3-1 gibi avantajlı bir skorla yenmesini bildi.Diğer tarafta ise Konyaspor rakibi Kasımpaşa'yı ağırladı ve sahadan  2-0 yenik ayrıldı.

     İlk maçlara bakarsak Kasımpaşa'nın deplasman galibiyeti olduğu için büyük avantajı olduğunu görüyoruz.Adanaspor ise evinde son anda gol yemeseydi ikinci maça çok daha rahat çıkabilirdi.Ben kendi düşüncemi söylersem eğer  herkes gibi Adanaspor-Kasımpaşa finali bekliyorum ve oradan da Adanaspor'un çıkacağını düşünüyorum.

     Hem performans anlamında hemde psikolojik anlamda üstün gördüğüm Adanaspor'un Süper Lige çıkmasını ayrıca istiyorum.Bunun sebebi asla sempati değildir.Ben hep Süper Ligde şehir takımlarının ve güçlü taraftarların yer almasından yana bir düşüncedeyim.Oynanan iki maça da baktığımızda,biri Adana'da sıcakta ve daha zor ortamda oynanan maç,diğeri Konya'da daha serin ve güzel bir ortamda oynanan bir maçtı.

     Tahminlerimiz hep daha sıcak ve zor ortamda oynanan maça daha az taraftarın geldiğidir fakat Adanaspor maçında tribünler olabildiğince doluydu.Serin ortama,yani Konya'ya baktığımızda ise tribünlerde adeta yeller esiyordu.Maddi zorluklar içerisinde buraya kadar gelen takıma duyulacak saygı bu kadar mıydı?

     Konyaspor taraftarı futbola oldukça ilgisiz bakıyor.Bu bakış sadece bu sene değil,Süper Lig tecrübelerinde de böyleydi.O yüzden şahsen Konyaspor'u Süper Ligde görmek istemeyenlerdenim.Kasımpaşa taraftarı da çok etkili değildi son zamana kadar ama yinede orada destek arttı.Kasımpaşa eğer yıllardır süren asansör ve amaçsız takım karakterini devam ettirmeyecekse,Süper Lige gelmelerini isterim.Rize taraftarının tribün grubu Rotasızlar,geçmiş senelerde ismi gibi bir durumdaydı ama artık statla birlikte yeni yeni etkinliğe kavuşuyorlar.Adanaspor taraftarı ise "Turbeyler" grubu ile tekrar ciddi bir diriliş içine girdi.En zor maçlarda takıma itici güç oluyorlar.En son Rize maçında da gösterdiler ki takımın her zaman yanında olacaklar.

    Yazımın başında "ayrıca" Adanaspor'u istiyorum derken işte bu tribün kültüründen bahsediyordum.Yani hem bir şehir takımı hemde futbolu seven,destekleyen bir grup olsun istiyorum.Sadece Adana ile sınırlı değil bu isteğim.Göztepe,Karşıyaka,Sakarya,Kocaeli gibi takımların da Süper Ligde olmasını arzuluyorum.Renkli bir lig,ateşli taraftar ve zevk verici oyun ilkeleri üzerinden futbola bakıyorum.Playoff'tan her anlamda hak eden gelsin dileklerimle yazımı bitiriyorum.SAYGILARIMLA...    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için değerlidir, düşüncelerinizi yorum şeklinde paylaşabilirsiniz.

Google hesabınız yok ise, yorumlama biçimi bölümünden "Adı/URL" seçeneği ile yorum bırakabilirsiniz.