10 Mayıs 2012 Perşembe

BEN ÖZLEYECEĞİM.. YA SİZ ?


     Problemli bir sezonu geride bıraktık. Şike ve Platini sözcüklerini o kadar çok duyduk ki bu sene artık 8-10 yaşlarındaki futbol tutkunu çocukların bile dilinden düşmez oldu bu sözcükler. Oysa ki biz onların yaşındayken ağzımızda Hagi, Şifo Mehmet gibi ustaları mübağala ede ede dilimizden düşürmezdik. Sözü fazla dolandırmadan sâdede geleyim.

     Öyle yada böyle lig sona ermek üzere. Şampiyon birkaç gün içerisinde belli olacak. Hemde öyle bir maçta belli olacak ki; böylesine tarihi maçlar 5-10 sezonda bir gelir. Yaklaşık bir hafta sonra da ZTK şampiyonu kupasına kavuşacak ve bu şekilde ligimiz son bulacak. Yazın Euro 2012'yi izleyeceğiz ve malesef sadece "izleyeceğiz" orada olamayacağız. Ben  o maçları izlerken zihnimde hep Süper Lig olacak. 


     Futbolumuzda emek hırsızlığı, adaletsizlik oldu diye kalbimizdeki bu güzelim oyunun ateşi sönecek değil ya.. Kim ne derse desin yazın ben hep özleyeceğim Burak Yılmaz'ın her maçta ağları sarsışını.. Volkan Demirel'in enfes kurtarışlarını.. Selçuk İnan'ın free-kicklerini.. Ozan İpek'in kendine has ortalarını.. Arena'daki tribün şovları.. Bursa'nın Yeşil İncilerini...


     Play-off'un doğruluğunu yanlışlığını tartıştığımız günleri bile özleyeceğim ben.. O günlerde zaten gündem hiç boş kalmayacak herkesin tahmin ettiği gibi. Gazeteler 3-5 sene önce Crespo'yu Fenere  Saviola'yı Gallardo'yu Cimboma yakıştırırlardı. Sanırım bu yaz gündemde en çok yer alan isim Ronaldinho olacak. İstanbul büyüklerinin aksine ben Anadolu kulüplerinden bu sezonki Amrabat, Webo, Gekas gibi etkili transferler yapmasını umuyorum.


     Yani kısacası benim için, benim gibiler için Anadolu'daki futbolun tadı bir başkadır. Maç tribünde oturarak değil ayakta izlenir. Kale arkası tribünleri kalenin hemen arkasıda değildir, İtalya'daki stadlara benzer "curva" şeklindedir. Deplasman tribünü kafes gibi üstü kapalıdır. Polonya ve Ukrayna'daki o modern stadlar bu yüzden zevk vermeyecek bana bu yaz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceleriniz bizim için değerlidir, düşüncelerinizi yorum şeklinde paylaşabilirsiniz.

Google hesabınız yok ise, yorumlama biçimi bölümünden "Adı/URL" seçeneği ile yorum bırakabilirsiniz.